Forumwpia.org używa plików cookies. Przeczytaj naszą politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji. Pliki cookies pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie forum. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia w swojej przeglądarce. Akceptuję pliki cookies

Studia prawnicze

Czyli nie samą nauką student żyje.

Studia prawnicze

Zachęcam do opisywania w tym wątku całej drogi jaką trzeba przejść na studiach prawniczych i aplikacji.

Sama jestem ciekawa, jak to wszystko się odbywa, bo przyznam szczerze, że jestem studentką pierwszego roku i mam pojęcie średnie.

1) Najpierw 5-letnie studia (jestem na zaocznych).
2) Drugi etap to obrona pracy magisterskiej. Co prawda jeszcze ''trochę" czasu zostało, ale napiszcie szczegółowo jak to się odbywa. Jedyne, co mi wiadomo w tej kwestii to fakt, że wybiera się promotora, który jakby patronuje Twoją pracę, pisze się pracę, a później jest obrona przed komisją.
3)Po obronie magistra następuje wybór aplikacji i / lub doktorat (no właśnie, jak to jest? jeśli decyduję się na doktorat, który trwa 3 lata, to już później nie muszę robić aplikacji?)
4) O doktoracie jest w wątku niżej, natomiast co z aplikacją? Jaka jest do niej droga? Czy ma na nią wpływ ocena z obrony mgr? Najpierw trzeba znaleźć patrona, później dostać się na aplikację, a później zdać końcowe egzaminy??
5) Co po ewentualnej aplikacji? Jakaś praktyka? Staż? Praca za najniższą krajową? :-P
  • 0

Ostatnio zmieniony 01 lip 2010, 17:53 przez abradab, łącznie zmieniany 1 raz
abradab Kobieta

Reputacja: 0

Kierunek: Prawo
Tryb: Niestacjonarne

Re: Studia prawnicze

abradab, zdałaś UOOP? Bo wszystkie odpowiedzi znajdują się w zakresie materii egzaminacyjnej z tego przedmiotu.

ad2. Wybierasz promotora, wybierasz wraz z promotorem temat, piszesz pracę którą potem bronisz przed komisją, komisja zadaje pytania z pracy oraz z dziedziny prawa z której piszesz prace.